N+

Fashion store

Saitama, Japan

2019

Flagship store for a new casual brand, N+. Close collaboration with N+ on the launch of a new brand, targeting mainly middle-aged women, involved I IN not only in their shop design, but also in its total branding. By choosing Sky Blue as the main color of the brand and expressing it throughout the store's facades, the bold look enhances the brand’s visibility and outstanding identity. A light-grey color was used inside the entire store, allowing the clothes to stand out, while different materials were selected to create accents and focus within the space. The ceiling lighting with a brand name of a ‘’+'' motif brightens the entire space, while creating rhythm and leads customers to a pleasant shopping experience. N+ store embodies a new relation between products and space, smartly branded and close to its customers.

「大人の女性」をターゲットとした新カジュアル服ブランド 、N + 旗艦店。新ブランドの立ち上げに伴い、ショップデザインだけでなくブランディング全体にも携わる。スカイブルーをブランドのメインカラーとし、店舗ファサードやショッパーで大胆に表現をすることで、ブランドの視認性と独自性を強めた。マネキンやハンガーを含む店内の表層をライトグレーに統一し、存在感を弱めることによって、商品が際立つ空間を構成した。ブランド名の + をモチーフに配置した照明はリズムをつくりながら空間全体を大らかに明るくし、心地よいショッピングを体験させる。商品と空間の新しい関係そのものが、印象的なブランディングとなり人々に伝わってゆく。

Client
N+
Constructor
INTERUNA ISHIHARA
Lighting design
Filaments
Photography
Tomooki Kengaku